Fraktpolicy

FRAKTBOLAG

För att säkerställa snabb och smidig leverans samarbetar vi med flera fraktbolag: PostNord, DHL, Early Bird, CityMail och Instabee.

Vid varje beställning väljs automatiskt det fraktbolag som erbjuder den snabbaste och mest effektiva leveransen till din adress. Detta baseras på faktorer som din plats, paketets storlek och den aktuella leveranskapaciteten hos våra samarbetspartners.

När din beställning har skickats får du en spårningslänk via e-post så att du enkelt kan följa din leverans hela vägen hem.

LEVERANSTID

Leveranstiden är vanligtvis 6-10 arbetsdagar.

Alla leveranstider exkluderar inklarering/tullförseningar.

FÖRLAPPAT/SAKNADE PAKET

Nordiskkvalitet.se är inte ansvarig om den felaktiga adressen placeras under kassan. Se till att din fakturerings- och leveransadress är korrekta innan du behandlar din beställning. Om vi har gjort ett fel tar vi fullt ansvar för den ursprungliga beställningen som gjordes åt dig utan kostnad.

TULL

När våra varor skickas från utlandet kan i vissa fall en tullavgift tillkomma då du som kund står som importör. Du som kund är då skyldig att betala den. 

SPÅRNINGSINFORMATION

Du kommer att få ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer när din beställning har skickats. Kontakta oss via mail om du inte hittar mailet i inkorgen eller skräpposten, vi svarar då med ditt spårningsnummer.

MIN SPÅRNING SÄGER "Avvaktar".

För vissa fraktbolag tar det 1-3 arbetsdagar innan spårningsinformationen uppdateras i systemet. Om din beställning gjordes för mer än 3 arbetsdagar sedan och det fortfarande inte finns någon information om ditt spårningsnummer, vänligen kontakta oss.

KOMMER MINA VAROR SKICKA I ETT PAKET?

Av logistiska skäl kommer varor i samma köp ibland att skickas i separata paket, även om du har angett kombinerad frakt.

Om du har några andra frågor, vänligen kontakta oss via "Kontakta" sidan så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.